Construcţia unui brand pentru afacerea ta presupune parcurgerea mai multor etape. Realizarea identităţii grafice a companiei este o etapă importantă a procesului de branding. Identitatea vizuală, grafică este deosebit de importantă pentru orice companie. Clienţii vor asocia această identitate grafică cu afacerea ta, cu brandul tău şi o vor recunoaşte ori de câte ori vor interacţiona cu tine.
Obţinerea unei identităţi grafice corecte, adaptate brandului şi valorilor acestuia va fi posibilă dacă apelezi la un graphic designer. Un graphic designer se va ocupa de tot ce ţine de fonturi, imagini alese relevante pentru afacerea ta, pentru brand, forme şi alte elemente de design, toate adunate într-o compoziţie cât mai atrăgătoare şi mai bine adaptată business-ului tău.
Practic el spune povestea afacerii tale, a brandului tău în imagini, prin folosirea de culori, contrast, ierarhie, alte elemente de design. E important să facem distincţia între artist şi designer graphic. Artistul e cel care va crea pentru el, se exprimă mereu pe sine, un designer graphic va rezolva probleme, va avea gândire critică, va folosi o serie de procese complexe şi principii de design pentru a rezolva problemele clienţilor.
Care este rolul unui graphic designer?
Graphic designerul comunică o idee prin intermediul elementelor grafice convenite cu fiecare client în parte. Găseşte mereu soluţii vizuale pentru a comunica diverse mesaje prin culori, ilustraţii, animaţii, imagini, layout-uri diverse.
Realizarea identităţii grafice a companie cu ajutorul graphic designerului începe cu o discuţie pentru stabilirea mesajului pe care designul îl va transmite clienţilor. Se va discuta pe marginea factorilor culturali sau sociali, cognitivi şi se pun la punct detaliile identităţii grafice, vizuale.
După ce are toate datele, graphic designerul va pregăti schiţe, layout-uri. Se aleg fotografii, culori, imagini, animaţii, elemente de design, se stabileşte mărimea elementelor şi aranjarea imaginilor, chiar şi tipul de hârtie şi de cerneală ce vor fi folosite la printări.
Dacă e vorba de on-line, web design-ul ia locul graphic designerului, face aceleaşi lucruri, dar pe o pagină web.
Revenind la identitatea vizuală, grafică, aceasta însumează toate imaginile şi elementele grafice pe care orice brand le foloseşte pentru a se diferenţia de restul concurenţei. Prin identitatea grafică se realizează o legătură emoţională cu publicul ţintă, o informare a acestora despre natura brandului, aspectele afacerii fiind unificate prin consistenţa vizuală.
Identitatea vizuală face parte din identitatea brandului, ea descrie ce e un brand la exterior. În identitatea grafică avem incluse logoul, sigla, marca, paleta de culori, tipografia, imaginile, layout-urile. O identitate grafică realizată la modul profesionist va garanta vizibilitate mai bună pentru brand, credibilitate, diferenţiere şi recunoaştere.
Graphic designerul înţelege de la început care e misiunea şi viziunea firmei, realizează rapid logoul, familia de fonturi, paletele de culori, cu ajutorul cărora se vor realiza imagini şi ilustraţii adaptate mereu personalităţii brandului afacerii tale.
Mai multă vizibilitate pentru brandul care apelează la aceste servicii!
Colaborarea cu un graphic designer înseamnă şi o comunicare mai eficientă a brandului. Asta e până la urmă cel mai important aspect al implicării unui designer grafic pentru conturarea identităţii grafice. Vrei ca în orice moment mesajul tău şi valorile brandului să fie percepute corect şi întipărite în mintea publicului ţintă. O identitate grafică realizată în mod corect şi profesionist este primul pas spre un brand mai puternic şi spre o afacere de succes.
Un graphic designer va putea oferi sugestii în funcţie de brandul pe care vrei să îl construieşti şi de toate cerinţele şi detaliile expuse, are experienţă suficientă şi va şti cum să realizeze identitatea grafică în aşa fel încât fiecare element să transmită mesajul corect.
Elementele legate de identitatea grafică vor forma un tot echilibrat, vor garanta coerenţă şi o viziune clară asupra brandului şi asupra identităţii companiei tale. Graphic designerul va oferi mai multe schiţe, idei de identitate grafică, se vor putea face modificări în timp real, vei avea control total asupra procesului creativ.
În general, un graphic designer are idei multe şi îţi poate oferi cele mai bune variante de identitate grafică pentru compania ta, cele mai bune variante de fonturi sau de cromatică, combinaţii de elemente grafice care se mulează perfect pe brandul tău.
Identitatea grafică a companiei rezultată în urma implicării unui graphic designer va fi uşor de remarcat, de recunoscut, clienţii vor înţelege imediat mesaje transmise, vor empatiza cu ele, vor reţine indentitatea astfel conturată. Şi dacă identitatea grafică atrage atenţia şi e reţinută şi vânzările vor creşte şi brandul se va putea dezvolta, afacerea va avea mereu de câştigat.