Directorul Vascar: Mai nou, clientii se orienteaza catre comertul de proximitate


Pandemia de coronavirus, care ajunge in curand la un an si jumatate de la debut, a schimbat si pe termen lung unele obiceiuri de consum.

Vlad Ciuburciu, Directorul General Vascar, unul dintre principalii producatori de mezeluri, specialitati din carne, conserve, semipreparate si carne fresh din Romania, observa orientarea clientilor catre comertul de proximitate, in detrimentul marilor lanturi de supermarket-uri si hypermarket-uri.

„La inceputul pandemiei, in perioada martie-mai 2020, pentru noi, la Vascar, a fost un soc comportamentul cumparatorilor. Tinand cont ca au fost foarte multe stiri alarmiste la televizor, consumatorii s-au panicat si au luat cu asalt magazinele. Acest lucru a creat o vanzare cu peste 300% mai mare a produselor noastre, decat in perioada echivalenta a anului 2019.Insa, din aprilie (n.r. 2020), lucrurile au ajuns la un nivel normal, trendul de vanzare a scazut fata de martie, a declarat Vlad Ciuburciu.

Directorul General Vascar a vorbit si despre trendul care a urmat acestei perioade atipice: „Comportamentul consumatorilor s-a schimbat foarte mult. Cel putin pe perioada starii de urgenta, multi oameni, in special tinerii, au apelat la online, au folosit aplicatii de curierat si de livrari, pentru catering. Insa, la Vascar, observam o scadere a traficului in hypermarket-uri. Clientul se orienteaza catre comertul de proximitate, catre magazinele din jurul casei. Este mult mai riscant pentru un cumparator sa bata drumul pana la hypermarket, sa stea in aglomeratie, sa stea la coada, astfel incat prefera sa faca rapid cumparaturi si cu o frecventa mult mai mare, la magazinul de langa casa”.

Vlad Ciuburciu (Vascar) a vorbit si despre cele 21 de magazine proprii din judetele Moldovei. Compania a fost fondata in anul 1984 la Vaslui, sub numele de Industria Carnii, si se bucura astazi de o notorietate mare in judetele din nord-estul tarii, dar si la nivel national si international.

„Nu am inchis niciun magazin din cauza pandemiei, ba chiar incercam sa mai deschidem magazine proprii. Acestea vor fi tot in zona Moldovei, intrucat este mai usor pentru noi sa le administram. Cu cat distanta e mai mare fata de sediul central este mai dificil atat din punct de vedere logistic, cat si al mentenantei si controlului”, a explicat Directorul General Vascar.

Compania condusa de Vlad Ciuburciu a raportat venituri de 22,8 milioane de euro la finalul anului 2020, o crestere cu 13% fata de anul precedent. De asemenea, intr-un comunicat remis publicitatii, conducerea Vascar a precizat ca sumele investite in retehnologizare si modernizare in anul precedent se cifreaza la 1,5 milioane de euro, in timp ce platile la bugetul de stat, in aceeasi perioada, au fost de 2,3 milioane de euro.

Odata cu aniversarea celor 37 de ani de activitate continua, Vascar a lansat si strategia de sustenabilitate pentru perioada 2021 – 2024, care se sprijina pe patru piloni: responsabilitate fata de angajati, productie responsabila, grija fata de mediu si implicare in problemele comunitatii. „Investim continuu pentru consolidarea firmei in mod sustenabil, iar responsabilitatea sociala este o parte foarte importanta a business-ului nostru. Vrem sa oferim partenerilor, clientilor si angajatilor nostri o viziune de ansamblu, transparenta, asupra activitatii companiei in domeniul responsabilitatii sociale”, spune Directorul Vascar, Vlad Ciuburciu.